Almateria's Restoration Project
Wersja 7.2
19 sierpnia, 2014

Autorka: Almateria


I. PO PIERWSZE

Restoration Project to mod do Baldur's Gate 2, który ma na celu przywrócenie ilości wyciętej zawartości, w tym wszystkie nieużyte dzwięki. W ostatnich wersjach wyewoluował w coś, co jest Timem Drake'iem dla Batmana Franka Millera.


II. CO TO ROBI

A. Przywrócone lokacje

Ten komponent dodaje, przywraca zawartość do lub poprawia parę lokacji ktorym nie udało się trafić do wersji końcowej, lub miały brakującą zawartość.

B. Przywrócone postacie i dialogi

Ten komponent przywraca kilka wyciętych postaci. Większość z nich nie ma prawdziwej roli, ale mogą służyć jako urozmaicenie scenerii.

Od wersji 5 ten komponent przywraca również różne pomniejsze opcje dialogowe. C. Przywrócone dźwięki

Największy i najważniejszy komponent, przywraca on nieużyte dźwięki (przede wszystkim uderzenia, śmierci i utraty morale, chociaż niektóre postacie mają również inne, dodatkowe dźwięki) ponad 1600 postaciom.

Dodatkowo, przywrócenie dźwięków dialogów przywraca dodatkowo dźwięki dialogu Rieleva, nieobecne w niektórych instalacjach polskiej wersji BG.

D. Przywrócone przedmioty

Ten komponent przywraca kilka przedmiotów nieobecnych w grze i niedodanych przez UB.

E. Przywrócone opcje Życzenia

Ten komponent przywraca dwie opcje czaru Życzenie. Są to:

F. Przywrócone XP z tabel

Ten komponent przywraca nagrody XP za wykonanie pomniejszych zadań w Tronie Bhaala zgodnie z tabelami XP. Obecnie są to:

G. Przywrócone losowe spotkania

Ten komponent przywraca losowe spotkania w Cieniach Amnu i Tronie Bhaala. są to:

H. Lisz Deril (przywrócone zakończenie zadania Cernda)

Jeśli odzyskaleś syna Cernda pokojowym sposobem, Deril wroci jako lisz po trzech dniach, o ile Cernd wciąż jest w drużynie. Po krótkim starciu ucieknie do swojego domu, gdzie można go zabić na zawsze.

I. Pomniejsze przywrócenia

Od wersji 6, ten komponent ma na celu przywrócenie różnych małych rzeczy, głównie zapomnianych/podmienionych ikon.

J. Poprawione importowanie przedmiotów

Z tą poprawką, dżin w sferze powietrza w lochach Irenicusa poza mieczem Sarevoka da jeszcze jedną broń. To, jaka to będzie, zależy od broni, które miała twoja postać przy imporcie sejwa z BG1, ale są na niej takie zabawki jak Ognisty Język, Topór Bali, sztylet Długi Kieł, Morgensztern Kiela lub Korzeń Problemu.

K. Ostatni sen o Zabójcy

Miejsce, w którym pokonujesz swoją słabość i walczysz z Zabójcą jest teraz osobnym miejscem na mapie, z własnym snem. By go zaaktywować, prześpij się parę razy po śnie, w którym Irenicus zabija elfy.

L. Alternatywna przemiana w Zabójcę

W oryginalnym zamierzeniu, forma Zabójcy miała wysysać siły życiowe z członków drużyny i powodować strach, w zamian za brak utraty reputacji. Zmienia się to po przejeciu władzy nad Zabójcą. Zostało to umieszczone jako osobny komponent, gdyż nie wszystkim by się spodobało.

M. Rozszerzona cutscenka na Promenadzie Waukeen

Podczas przeglądania plików gry, natknęłam się na kilka linijek Irenicusa, Gaelana Bayle i Imoen, które pasowały do prototypowej, bardziej okienkowej cutscenki na Promenadzie. Zostały dodane, gdyż gładko wyjaśniają, czemu Złodzieje Cienia są źli na Irenicusa.


III. INSTALACJA/ODINSTALACJA

By zainstalować moda, wypakuj zawartości tego archiwum do głównego folderu BG2, po czym kliknij dwukrotnie na plik setup-arestorationp.exe i podążaj za instrukcjami. Jeśli twój komputer jest makiem, zamiast tego wypakuj zawartość do Baldur's Gate 2.app/drive_c/[dalsza ścieżka] kliknij plik setup-arestorationp.command. Jeśli używasz Linuxa, to pewnie wiesz co zrobić lepiej ode mnie.

Żeby odinstalowac, zrób to samo.


IV. KOMPATYBILNOŚĆ

Komponent G pówinien byc raczej instalowany przed Quest Packiem.


V. HISTORIA

V1 (20 marca 2013)
Wersja startowa.

V1.1 (21 marca 2013)
Usunięto buga, który sprawiał, ze nie można bylo zainstalować Przywróconych Dzwięków w języku angielskim, spowodowanego złym położeniem wymogu języka.

V1.2 (27 marca 2013)
Płaszcze są już dodawane w sposób, ktory nie psuje dropów dla użytkowników BGT.

V1.3 (28 marca 2013)
Kiser nie klonuje się.
Becky i Diana pojawiają się, tym razem naprawdę.
Dodano niemiecką wersję językowa, napisaną przez Gasta.

V2 (3 kwietnia 2013)
Dodano trzy nowe postacie.
Przywrócono dwie opcje życzenia.
Przywrócono blogoslawione bełty.

V3 (18 kwietnia 2013)
Przywrócono:
Dwie nowe postacie.
Dwa losowe spotkania.
Jeden spory obszar.
Zakończenie zadania Cernda.
Właściwe nagrody XP za zadania w ToBie.

V3.1 (4 mają 2013)
Zmniejszono szanse na to, ze Deril umrze przy pierwszym spotkaniu.
Dodano niewielką nagrode za zabicie Derila.
Nie trzeba już mieć zainstalowanego fixpacka (Dlaczego ktoś miałby nie mieć jest poza moją wyobraznią)

V3.2 (12 mają 2013)
Wisp napisał troche kodu, ktory sprawił, ze mod ma mniejszą szansę zamordowania całej gry. Dzięki!

V3.3 (22 czerwca 2013)
Ogr spawnuje się tym razem naprawdę.
Deril nie bedzie już spawnować się w Gaju Druidów i mordować wszystkich mieszkańców.

V3.4 (11 pazdziernika 2013)
Fanatyk probujący spalić Viconię nie ma już żeńskiego głosu.
Rielev nie ma już polskich linijek w każdej wersji językowej.

V3.4.1 (17 listopada 2013)
Dodano kompatybilność z BG2EE.

V3.4.2 (2 marca 2014)
Facet na pogrzebie ojca Natalii mówi swoje linijki!

V3.5 (12 kwietnia 2014)
Dodano nową ikonke zniszczonego Saradush.
Poprawiono troche badziewia w złym kodzie.

V4 (22 kwietnia 2014)
Dodano sferę żywiołu ziemi w lochu Irenicusa.
Przywrócono dwa losowe spotkania.
Przywrócono dwie pary butów.
Przywrócono łącznie osiem pomniejszych postaci.
Naprawiono prawdopodobieństwo losowych spotkań.

V4.1 (16 mają 2014)
Znerfowano buty błyskawicznej szybkości.
Dodano nowy system importówania przedmiotów.
Naprawiono konflikt z UB.

V4.2 (18 maja 2014)
Dodano nowe wejście do siedziby Yaga-Shury.

V5 (28 maja 2014)
Dodano dodatkową opcję przemiany w Zabójcę.
Przerobiono obszar ostatniego testu Zabójcy, by był włączany przez sen.
Przywrócono dwa przedmioty wartości fabularnej.
Przywrócono jeden banter i osiem pomniejszych opcji dialogowych.

V5.1 (28 maja 2014)
Przywrócono dwa nowe demony w zadaniu z Kulą Sfer.
Przywrócono jeden dialog z innym demonem.

V5.1.1 (1 czerwca 2014)
Rozbito instalację na wersje zależne od wersji gry, by zapewnić kompatybilność z BG2EE.

V6 (3 czerwca 2014)
Przywrócono spójność instalacji i zrekodowano tp2 kodem ukradzionym z UB.
Przywrócono jeden text screen pojawiający się po byciu zesłanym do Czarowięzów.
Przywrócono oryginalną ikonkę Rozwścieczenia.
Przywrócono kpiny Firkraaga.
Przywrócono pułapkę w Kuli Sfer.
Przywrócono stronę w Książce z Czarowięzów.
Przywrócono dialog z Falikiem.
Przywrócono dwie wskazówki dla graczy.
Przywrócono nowe spotkanie na Wzgórzach Wichrowych Włóczni.

V6.1 (13 czerwca 2014)
Poprawiono kod w celach ułatwienia mi życia i zapewnienia absolutnej kompatybilności.
Dodano automatyczne wyłączanie komponentu M.
Dodano dwa nowe dialogi i jedną nową/starą postać.

V6.2 (19 czerwca 2014)
Przywrócono opis zniknięcia Nizdramanii'yta.
Dodano wpis do dziennika przy spotkaniu Volo.
Naprawiono bug z błędnym wyświetlaniem odpowiedzi w banterze z Viconią.

V6.3 (11 lipca 2014)
Dodano nową linijkę dla Tropienia.
Naprawiono buga z ambientami wywalającymi grę.
Naprawiono buga z powtarzającym się banterem.

V6.4 (13 lipca 2014)
Dodano postać poborcy podatkowego.
Dodano nowe linijki dla robotnika.

V7 (15 sierpnia 2014)
Dodano rozszerzoną cutscenkę na Promenadzie Waukeen.
Dodano przebrania w drodze Saemona.
Zmieniono trolla w niedźwiedzia.
Dodano dwie nowe opcje dialogowe i jeden banter.
Dodano nowego przeciwnika w tunelach Niewidzącego Oka.
Zmieniono skrypt bitewny Derila.
Dodano włoskie tłumaczenie autorstwa Sergio, niderlandzkie tłumaczenie autorstwa Tzarnala, łacińskie tłumaczenie autorstwa Sleep of Bronze i farerskie tłumaczenie autorstwa inscrutable horse.
Dodano automatyczne rozpoznawanie silnika gry.
Zmniejszono ilość zmiennych, by nie obciążać gry.
Dodano wsparcie dla Linuxów.
Naprawiono bug który wiązał się z tym, że wpis do dziennika nie pojawiał się w BG2EE. Btw, napisz do mnie jeśli chcesz kod źródłowy do iconv.
Naprawiono bug, który rzekomo sprawiał, że ruiny Saradush desynchronizowały się z oryginalną lokacją Saradush i miały zepsutą nazwę.
Naprawiono bug przez który gracz mógł dostać dwa Miecze Chaosu.
Naprawiono bug związanyz z tym, że pokój Sahuaginów nie zamykał się za postaciami w BG2EE.
Naprawiono bug z nazwami nowych lokacji na mapie nie zmieniającymi się w język gry.
Wywalono Sferę Ziemi.

V7.1 (16 sierpnia 2014)
Naprawiono bug z niewyłaczającym się obszarem spotkań losowych w ToB.

V7.2 (19 sierpnia 2014)
Przywrócono trzy ikonki zdolności klasowych.
Dodano wpisy do dziennika w przebraniach Saemona.