Hey there, I would be very grateful if some of you could proofread my kit description as well as a few other lines for my Bear Walker kit.
If there is another German native speaker around (especially one that happens to own a German version of BG2) it would be great if he/she could take a look at the German version as well. (As I don't own a German copy of BG2 anymore, I bet a lot of my translations don't fit with the vanilla text.)
Thanks in advance
PS: Please feel free to also comment on the whole descripton. If you feel that something sounds strange or outright stupid, be sure to mention it.
English version:
@2 = ~BEAR WALKER: A deep love for nature, a fierce devotion to protect their forest and it's innocent inhabitants or a grim intent to seek out and destroy their enemies - old and new ones alike. These are only a few of the principles commonly shared by both, rangers and werebears. Therefor, it is not much of a surprise to hear that there are quite a few werebears who have chosen the path of a ranger.
Such a ranger is commonly referred to as a BEAR WALKER.
A Bear Walker not only trains his skills as a ranger, but also develops and trains his ability to shapeshift into werebear form.
Since Bear Walkers focus a lot of effort into further improving their shapeshifting abilities, and usually prefer to turn into their hybrid forms if engaged in melee combat, they are less proficient with weapons and armor than other rangers.
ADVANTAGES:
- At level 3 gains the ability to shapeshift into a bear-human hybrid form.
- Werebear form improves as the ranger advances in levels.
DISADVANTAGES:
- May only become proficient (one star) with melee weapons.
- Cannot wear armor greater than studded leather.
WEREBEAR FORM:
Level 3:
- HP +15% / STR +1 / CON +1 / PHYSICAL RESIST 5% / Regenerates 1 HP every two rounds.
- Transformation lasts one minute.
- Character is berserking while shapeshifted (total loss of character control while in combat).
- Natural claws are considered to be of +1 enchantment and deal 1d6 slashing damage.
- 30% chance on hit to knock opponents down unless they save vs. breath weapon.
Level 6:
- HP +30% / STR +1 / CON +2 / PHYSICAL RESIST 10% / Regenerates 1 HP every round.
- Transformation lasts until canceled.
- Partial ability to talk and cast spells (75% casting failure - does not affect innate abilites).
- Berserking if character's HP drop below 50%.
- Natural claws are considered to be of +2 enchantment and deal 1d6+1 slashing damage.
- 30% chance on hit to knock opponents down unless they save vs. breath weapon.
Level 12:
- HP +45% / STR +2 / CON +4 / PHYSICAL RESIST 20% / Regenerates 1 HP every 3 seconds.
- Transformation lasts until canceled.
- Partial ability to talk and cast spells (50% casting failure - does not affect innate abilites).
- Berserking if character's HP drop below 25%.
- Natural claws are considered to be of +3 enchantment and deal 2d4+2 slashing damage.
- 30% chance on hit to knock opponents down unless they save vs. breath weapon.
Level 18:
- HP +60% / STR +2 / CON +4 / PHYSICAL RESIST 30% / Regenerates 1 HP every secound.
- Transformation lasts until canceled.
- Partial ability to talk and cast spells (25% casting failure - does not affect innate abilites)
- Berserking if character's HP drop below 10%.
- Natural claws are considered to be of +4 enchantment and deal 2d6+4 slashing damage.
- 30% chance on hit to knock opponents down unless they save vs. breath weapon (-4 ).~
@3 = ~Werebear~
@4 = ~Claw~
@5 = ~Berserking~
@6 = ~Shapeshifts Werebear~
@7 = ~Shapeshifts Natural Form~
German version:
@2 = ~BÄRENGÄNGER: Eine tiefe Liebe zur Natur, die inbrünstige Verteidigung ihres Waldes und der Unschuldigen, die darin leben, oder auch die grimmige Entschlossenheit ihre Feinde - alte und neue gleichermaßen - zu vernichten, sind nur einige der Eigenschaften, welche Waldläufer und Werbären gemeinsam haben. Daher ist es wohl auch nicht verwunderlich, dass es durchaus eine Reihe von Werbären gibt, welche sich entschlossen haben dem Pfad des Waldläufers zu folgen.
Solch ein Waldläufer wird im Volksmund häufig als BÄRENGÄNGER bezeichnet.
Bärengänger sind nicht nur ständig damit beschäftigt ihre Fähigkeiten als Waldläufer zu verbessern, sondern trainieren gleichzeitig auch ihre Fähigkeit die Gestalt eines Werbären anzunehmen.
Da Bärengänger normaler Weise einen großen Teil ihrer Zeit damit verbringen ihre Gestaltwandlungsfähigkeit zu verbessern und es im Nahkampf vorziehen ihre Werbären-Gestalt anzunehmen, sind sie im Umgang mit Nahkampfwaffen und Rüstungen weniger geschult als andere Waldläufer.
VORTEILE:
- Kann sich ab Level 3 in einen Bär-Mensch Hybriden verwandeln.
- Die Werbären-Form verbessert sich mit ansteigendem Level des Waldläufers.
NACHTEILE:
- Kann nur begrenzte Fähigkeiten (max. 1 Stern) mit Nahkampfwaffen erlangen.
- Kann maximal beschlagene Lederrüstungen verwenden.
Werbären-Form:
Level 3:
- Trefferpunkte +15% / STR +1 / KON +1 / Phys. Resistenz 5% / Regeneriert 1 Trefferpunkt alle zwei Runden.
- Verwandlung hält eine Minute lang an.
- Berserker-Rausch während der Verwandlung. (Kompletter Kontrollverlust während des Kampfes.)
- Pranken gelten als +1 verzaubert und können 1W6 Klingen-Schaden zufügen.
- 30% Chance den Gegner bei einem Nahkampftreffer niederzuschmettern. (Rettungswurf gegen Odem-Angriffe negiert den Effekt.)
Level 6:
- Trefferpunkte +30% / STR +1 / KON +2 / Phys. Resistenz 10% / Regeneriert 1 Trefferpunkt pro Runde.
- Verwandlung hält bis zur gewollten Rückverwandlung an.
- Zauber haben in eine 75% Chance fehlzuschlagen. (Gilt nicht für Spezialfähigkeiten.)
- Berserker-Rausch wenn die maximalen Trefferpunkte unter 50% sinken. (Kompletter Kontrollverlust während des Kampfes.)
- Pranken gelten als +2 verzaubert und können 1W6+1 Klingen-Schaden zufügen.
- 30% Chance den Gegner bei einem Nahkampftreffer niederzuschmettern. (Rettungswurf gegen Odem-Angriffe negiert den Effekt.)
Level 12:
- Trefferpunkte +45% / STR +2 / KON +4 / Phys. Resistenz 20% / Regeneriert 1 Trefferpunkt alle 3 Sekunden.
- Verwandlung hält bis zur gewollten Rückverwandlung an.
- Zauber haben in eine 50% Chance fehlzuschlagen. (Gilt nicht für Spezialfähigkeiten.)
- Berserker-Rausch wenn die maximalen Trefferpunkte unter 25% sinken. (Kompletter Kontrollverlust während des Kampfes.)
- Pranken gelten als +3 verzaubert und können 2W4+2 Klingen-Schaden zufügen.
- 30% Chance den Gegner bei einem Nahkampftreffer niederzuschmettern. (Rettungswurf gegen Odem-Angriffe negiert den Effekt.)
Level 18:
- Trefferpunkte +60% / STR +2 / KON +4 / Phys. Resistenz 30% / Regeneriert 1 Trefferpunkt pro Sekunde.
- Verwandlung hält bis zur gewollten Rückverwandlung an.
- Zauber haben in eine 25% Chance fehlzuschlagen. (Gilt nicht für Spezialfähigkeiten.)
- Berserker-Rausch wenn die maximalen Trefferpunkte unter 10% sinken. (Kompletter Kontrollverlust während des Kampfes.)
- Pranken gelten als +4 verzaubert und können 2W6+4 Klingen-Schaden zufügen.
- 30% Chance den Gegner bei einem Nahkampftreffer niederzuschmettern. (Rettungswurf gegen Odem-Angriffe -4 negiert den Effekt.)~
@3 = ~Werbär~
@4 = ~Pranke~
@5 = ~Berserker-Rausch~
@6 = ~Gestaltwandlung Werbär~
@7 = ~Natürliche Form des Gestaltwandlers~
*Edit*
-Updated the German version with Gast's corrections.
-Updated the English version with Eric P.'s corrections.
-Another little change to the English version.
-Added another line to the German version (about spell casting failure).
Edited by Ulb, 25 March 2013 - 11:15 PM.