I haven't played the game since 7 years or so. Because of this I need now some help. I have really no idea about modding this game

I have downloaded the actual Tashia Remix and installed it. But in the game all dialouge with her is in english. But saw in /Baldurs Gate 2/Tashia serveral folders with languages, like german, spain and so on.
Is there an Option to switch the Dialogues with her in german? There are many .tre files but i don't have an idea what I have to do with them :/
Sorry for my bad english. I hope it's not too bad!
Thanks!
German:
Ich habe das Spiel seit 7 Jahren nicht mehr gespielt und deswegen brauche ich nun ein wenig Hilfe, denn vom Modden habe ich bei diesem Spiel absolut keine Ahnung

Ich habe den aktuellen Tashia Remix heruntergeladen und auch installiert. Im Spiel sind alle Dialoge mit ihr aber in Englisch. Allerdings habe ich im Spielordner /Baldurs Gate 2 /Tashia verschiedene Ordner mit Sprachen entdeckt.
Gibt es da eine Möglichkeit Tashias Dialoge auf Deutsch zu stellen? Da sind viele .tre Daten aber ich habe echt keine Ahnung, was ich mit denen machen soll :/