Jump to content


Photo

Known Issues v4.0 (post bug reports here)


  • Please log in to reply
287 replies to this topic

#281 Aldark

Aldark
  • Member
  • 28 posts

Posted 18 February 2010 - 09:15 AM

I think, I have found a little bug in original Planescape's script - DTRANS.DLG:

IF ~~ THEN BEGIN 45 // from: 79.1 44.0 42.1
  SAY #65862 /* ~МОИ ЭНЕРГИИ НЕОБХОДИМЫ, ЧТОБЫ ПОДДЕРЖИВАТЬ ЭТО МЕСТО, СЛОМАННЫЙ, ИНАЧЕ КАЖДЫЙ РАЗ, УМИРАЯ, ТЫ ЧУВСТВОВАЛ БЫ МОЮ РУКУ НА СВОЕЙ ГЛОТКЕ. Я ДАВНО НЕ МОГУ ПОКИНУТЬ СТЕН ЭТОЙ КРЕПОСТИ.~ */
  IF ~CheckStatGT(Protagonist, 18, INT)
CheckStatLT(Protagonist, 17, WIS)
Global("Know_Transcendent_Weakness", "GLOBAL", 0)~ THEN REPLY #65863 /* ~"Я не верю тебе. Ты просто боишься встретиться со мной... или ты лжешь, и есть другая причина, по которой ты остаешься здесь..."~ */ GOTO 60
  IF ~CheckStatGT(Protagonist, 18, WIS)
Global("Know_Transcendent_Weakness", "GLOBAL", 0)~ THEN REPLY #65864 /* ~"Я не верю тебе. Ты просто боишься встретиться со мной... или ты лжешь, и есть другая причина, по которой ты остаешься здесь..."~ */ GOTO 60
  IF ~GlobalGT("Know_Transcendent_Weakness", "GLOBAL", 0)~ THEN REPLY #65865 /* ~"Я не верю тебе. Ты просто боишься встретиться со мной... или ты лжешь, и есть другая причина, по которой ты остаешься здесь..."~ */ GOTO 60
  IF ~GlobalGT("Fortress_Vhailor_Battle", "GLOBAL", 0)
GlobalGT("Vhailor", "GLOBAL", 0)~ THEN REPLY #65866 /* ~"Но даже когда я был внутри крепостных стен, ты послал Вейлора остановить меня, когда мог сам это сделать."~ */ DO ~SetGlobal("Transcendent_Vhailor_Confront", "GLOBAL", 1)~ GOTO 46
  IF ~GlobalGT("Fortress_Vhailor_Battle", "GLOBAL", 0)
Global("Vhailor", "GLOBAL", 0)~ THEN REPLY #65867 /* ~" Но даже когда я был внутри крепостных стен ты послал пустой доспех остановить меня, когда мог сам сделать это."~ */ GOTO 46
  IF ~GlobalGT("Fortress_Ignus_Battle", "GLOBAL", 0)
GlobalGT("Ignus", "GLOBAL", 0)~ THEN REPLY #65868 /* ~" Но даже когда я был внутри крепостных стен ты послал Игнуса остановить меня, когда мог сам сделать это."~ */ DO ~SetGlobal("Transcendent_Ignus_Confront", "GLOBAL", 1)~ GOTO 50
  IF ~GlobalGT("Fortress_Ignus_Battle", "GLOBAL", 0)
Global("Ignus", "GLOBAL", 0)~ THEN REPLY #65869 /* ~" Но даже когда я был внутри крепостных стен ты послал этого чокнутого горящего мага остановить меня, когда мог сам сделать это."~ */ GOTO 50
  IF ~~ THEN REPLY #65870 /* ~"Потом этот кристалл, который ты установил в надежде поймать и удержать мен - ты не хотел убивать меня, ты хотел просто пленить меня."~ */ GOTO 53
END

IF ~~ THEN BEGIN 90 // from: 140.3 89.0
  SAY #65985 /* ~ЭТО НЕ ИМЕЕТ ЗНАЧЕНИЯ.~ */
  IF ~CheckStatGT(Protagonist, 18, INT)
CheckStatLT(Protagonist, 17, WIS)
GlobalLT("Nordom_Solution", "GLOBAL", 3)
Global("Know_Why_Forget", "GLOBAL", 0)~ THEN REPLY #65986 /* ~"Погоди... эти тени, что ты посылал против меня, они никогда не могли убить меня, но это и не было их целью, так? Они убивали меня только для того, чтобы я забыл."~ */ GOTO 75
  IF ~CheckStatGT(Protagonist, 18, WIS)
GlobalLT("Nordom_Solution", "GLOBAL", 3)
Global("Know_Why_Forget", "GLOBAL", 0)~ THEN REPLY #65987 /* ~"Погоди... эти тени, что ты посылал против меня, они никогда не могли убить меня, но это и не было их целью, так? Они убивали меня только для того, чтобы я забыл."~ */ GOTO 75
  IF ~GlobalGT("Nordom_Solution", "GLOBAL", 2)
Global("Know_Why_Forget", "GLOBAL", 0)~ THEN REPLY #65988 /* ~"Погоди... эти тени, что ты посылал против меня, они никогда не могли убить меня, но это и не было их целью, так? Они убивали меня только для того, чтобы я забыл."~ */ GOTO 75
  IF ~~ THEN REPLY #65989 /* ~"Неужто? Может, ты не хочешь убивать меня потому, что если я умру, то связь будет разорвана...... и ты тоже будешь уничтожен."~ */ GOTO 92
END

This check...
IF ~CheckStatGT(Protagonist, 18, INT)
CheckStatLT(Protagonist, 17, WIS)
Global("Know_Transcendent_Weakness", "GLOBAL", 0)~
...
IF ~CheckStatGT(Protagonist, 18, WIS)
Global("Know_Transcendent_Weakness", "GLOBAL", 0)~
wouldn't execute if Protagonist's WIS = 17 (any INT, even INT = 25) or WIS = 18 (same thing). Code was generated in WeiDU version 21200.
Jack-of-all-trades, tech jedi, arcanecoast.ru administrator

TraDE : classic BG, IWD, PS:T and NWN .TLK/.TRA editor
cppbg : Open source C++ library for manipulating Infinity Engine files

#282 Aldark

Aldark
  • Member
  • 28 posts

Posted 18 February 2010 - 09:20 AM

Also, I created little fix for Worldmap (the bug with Pillar's of Skulls name (there is no Pillar's of Skulls name on worldmap) wasn't fixed yet, as I know). Maybe, Refiler sent this file to you (orginaly I put this fix on aerie.ru and asked Macbeth (Refiler's friend) to send it to you).
Download link: http://www.forums.ae...ile.php?id=1974

Edited by Aldark, 18 February 2010 - 09:23 AM.

Jack-of-all-trades, tech jedi, arcanecoast.ru administrator

TraDE : classic BG, IWD, PS:T and NWN .TLK/.TRA editor
cppbg : Open source C++ library for manipulating Infinity Engine files

#283 -Prince-

-Prince-
  • Guest

Posted 12 March 2010 - 12:12 PM

Hi. Is there any estimate when 4.1 is released? I was thinking of a playthrough, wouldn't want to start again if it's releases very soon.

#284 -Kay-

-Kay-
  • Guest

Posted 04 April 2010 - 11:54 AM

Greetings...

An issue has appeared near the end of the game, but I don't know wether this is because of fixpack/ub or an original bug: When the Dustie at the Mortuary say he brings me in, the game just crashes. Bum. Over. Tried to get in a few times, but there is no way.

Sorry if this has been brought up before or is not related to your mods.

#285 -Kay-

-Kay-
  • Guest

Posted 04 April 2010 - 11:55 AM

Greetings...

An issue has appeared near the end of the game, but I don't know wether this is because of fixpack/ub or an original bug: When the Dustie at the Mortuary say he brings me in, the game just crashes. Bum. Over. Tried to get in a few times, but there is no way.

Sorry if this has been brought up before or is not related to your mods.

#286 scient

scient
  • Modder
  • 1010 posts

Posted 04 April 2010 - 05:23 PM

Greetings...

An issue has appeared near the end of the game, but I don't know wether this is because of fixpack/ub or an original bug: When the Dustie at the Mortuary say he brings me in, the game just crashes. Bum. Over. Tried to get in a few times, but there is no way.

Sorry if this has been brought up before or is not related to your mods.


Can you post a saved game just before crash?

Edited by scient, 04 April 2010 - 05:24 PM.

Those interested in the classic TBS game Sid Meier's Alpha Centauri / Alien Crossover should check out the unofficial patch I work on here.


#287 lac

lac
  • Member
  • 97 posts

Posted 05 May 2010 - 10:26 AM

I am getting the odd crash to desktop when I try to use a store. My current theory is that if my mouse pointer is over where new floating text is about to be written, the game crashes. But this may be just a coincidence for the last 2 crashes.

#288 scient

scient
  • Modder
  • 1010 posts

Posted 05 May 2010 - 05:53 PM

I am getting the odd crash to desktop when I try to use a store. My current theory is that if my mouse pointer is over where new floating text is about to be written, the game crashes. But this may be just a coincidence for the last 2 crashes.


What is your location for stores and can you repeat it (or at least get it to happen consistently)? Shouldn't this be in v4.1 thread? :P

Those interested in the classic TBS game Sid Meier's Alpha Centauri / Alien Crossover should check out the unofficial patch I work on here.