Hi there! I wonder if u can help me: I'm creating my first Npc and experimenting a few problems. The most important of all: when I kick the Npc out of the party, the dialogue I prepared doesn't run. My .d archive looks like this:
BEGIN Ipumehy
IF ~NumTimesTalkedTo(0)~ THEN BEGIN a
SAY ~Sólo soy una prueba.~
IF ~~ THEN REPLY ~Veamos si te puedes unir al grupo.~ DO ~SetGlobal("IpumehyAdmitido","LOCALS",1) JoinParty()~ EXIT
IF ~~ THEN REPLY ~Quiero ver si el segundo diálogo funciona.~ GOTO a1
END
IF ~~ THEN BEGIN a1
SAY ~Quiera Tyr que todo salga deacuerdo a lo planeado. Hasta ahora.~
IF ~~ THEN EXIT
END
IF ~NumTimesTalkedToGT(0)~ THEN BEGIN b
SAY ~Éste es el segundo diálogo.~
IF ~~ THEN REPLY ~¡Funcionó! Muy bien, veamos ahora si te puedes unir.~ DO ~SetGlobal("IpumehyAdmitido","LOCALS",1) JoinParty()~ EXIT
IF ~~ THEN REPLY ~No estoy seguro. ¿Te importa si pruebo otra vez?~ GOTO b1
END
IF ~~ THEN BEGIN b1
SAY ~Claro que no me importa, prueba tantas veces como quieras. Al fin y al cabo, sigo tus órdenes.~
IF ~~ THEN EXIT
END
BEGIN IpumehyP
IF ~Global("IpumehyAdmitido","LOCALS",1)~ THEN BEGIN c
SAY ~¡Guau!He conseguido decir algo en respuesta a que me eches. A ti te parecerá normal, pero yo no estaba seguro de si podía hacerlo.~
IF ~~ THEN REPLY ~Pues todo ha sido correcto. Únete de nuevo.~ DO ~JoinParty()~ EXIT
IF ~~ THEN REPLY ~Tiempo de una última prueba. Vete del grupo.~ DO ~SetGlobal("IpumehyAdmitido","LOCALS",0)~ EXIT
END
IF ~Global("IpumehyAdmitido","LOCALS",0)~ THEN BEGIN d
SAY ~Osea, que este es el dialogo que digo cuando nos reencontramos despues de haberme echado del grupo ¿no?~
IF ~~ THEN REPLY ~Exacto. Únete de nuevo que voy a echar un vistazo.~ DO ~SetGlobal("IpumehyAdmitido","LOCALS",1)
JoinParty()~ EXIT
IF ~~ THEN REPLY ~Sí. Ya has cumplido mis pruebas, quédate aquí hasta nueva orden. Adios.~ EXIT
END
And the Tp2:
BACKUP ~Ipumehy\backup~
AUTHOR ~Me@hotmail.com~
BEGIN ~Ipumehy, el NPC de prueba~
COPY ~Ipumehy\Ipumehy.cre~ ~override\Ipumehy.cre~
SAY NAME1 ~Ipumehy~
SAY NAME2 ~Ipumehy~
SAY BIO ~Y esta es la biografía de prueba de Ipumehy.~
COPY ~Ipumehy\IpumehyL.bmp~ ~portraits\IpumehyL.bmp~
COPY ~Ipumehy\IpumehyS.bmp~ ~portraits\IpumehyS.bmp~
COMPILE ~Ipumehy\Ipumehy.d~
EXTEND_TOP ~ar0400.bcs~ ~Ipumehy\MeteIpumehy.bcs~
APPEND ~pdialog.2da~
~Ipumehy IpumehyP IpumehyJ IpumehyD~
UNLESS ~Ipumehy~
UNLESS ~25POST~
APPEND ~pdialog.2da~
~Ipumehy IpumehyP IpumehyJ IpumehyD Ipumehy25P Ipumehy25J Ipumehy25D Ipumehy25~
UNLESS ~Ipumehy~
IF ~25POST~
What is going wrong? Thanks.
Help on my first NPC
Started by
-Be'lal-
, Aug 03 2004 10:34 AM
4 replies to this topic
#1 -Be'lal-
Posted 03 August 2004 - 10:34 AM
#2
Posted 03 August 2004 - 11:51 AM
Check your .cre file and make sure flags are set to "none" rather than "export allowed." Also, in your .tp2 file, some of the file names you're appending to pdialog.2da are too long. They can only be 8 characters.
#3 -Be'lal-
Posted 03 August 2004 - 12:15 PM
Thx for the answer. The flag is only set to original class:thief, because the npc is dual-class. I modified the tp2, now looks like this:
APPEND ~pdialog.2da~
~Ipumehy IpumehyP IpumehyJ IpumehyD~
UNLESS ~Ipumehy~
UNLESS ~25POST~
APPEND ~pdialog.2da~
~vondo IpumehyP IpumehyJ IpumehyD Ipume25P Ipume25J Ipume25D Ipumed25~
UNLESS ~Ipumehy~
IF ~25POST~
But... the problem persists ...
APPEND ~pdialog.2da~
~Ipumehy IpumehyP IpumehyJ IpumehyD~
UNLESS ~Ipumehy~
UNLESS ~25POST~
APPEND ~pdialog.2da~
~vondo IpumehyP IpumehyJ IpumehyD Ipume25P Ipume25J Ipume25D Ipumed25~
UNLESS ~Ipumehy~
IF ~25POST~
But... the problem persists ...
#4
Posted 03 August 2004 - 01:07 PM
See the problem? Should be Ipumehy, not Vondo. Strangely, it's not in the first post...APPEND ~pdialog.2da~
~vondo IpumehyP IpumehyJ IpumehyD Ipume25P Ipume25J Ipume25D Ipumed25~
UNLESS ~Ipumehy~
IF ~25POST~
#5 -Be'lal-
Posted 03 August 2004 - 01:15 PM
You are right, but I also saw the problem. Then i wrote:
APPEND ~pdialog.2da~
~Ipume IpumeP IpumeJ IpumeD~
UNLESS ~Ipume~
UNLESS ~25POST~
APPEND ~pdialog.2da~
~Ipume IpumeP IpumeJ IpumeD Ipume25P Ipume25J Ipume25D Ipumed25~
UNLESS ~Ipume~
IF ~25POST~
Where Ipume is the new death variable of the .cre and the .d name. The problem persists again.
APPEND ~pdialog.2da~
~Ipume IpumeP IpumeJ IpumeD~
UNLESS ~Ipume~
UNLESS ~25POST~
APPEND ~pdialog.2da~
~Ipume IpumeP IpumeJ IpumeD Ipume25P Ipume25J Ipume25D Ipumed25~
UNLESS ~Ipume~
IF ~25POST~
Where Ipume is the new death variable of the .cre and the .d name. The problem persists again.